Ontvang gratis een offerte

Vul het onderstaande formulier in en we bellen je zo snel mogelijk voor een afspraak.

    Elektrificatie wagenpark

    Steeds meer bedrijven kiezen er voor om te investeren in laadinfrastructuur, zeker gezien de Belgische overheid heeft ingestemd met het verplichten van elektrische bedrijfsauto’s vanaf 2026. Futech, expert in hernieuwbare energie, biedt zowel oplossingen voor ‘gewone’ AC laadpalen als snelle DC laadoplossingen.

    Snelladen

    Het verschil tussen AC- en DC-laden situeert zich voornamelijk in de plaats van de omzetting van wisselstroom (AC) naar gelijkstroom (DC). Bij DC laden gebeurt dit in de lader terwijl dit bij AC laden in het elektrisch voertuig zelf gebeurt. DC laders hebben een grotere capaciteit en bereiken een veel hogere laadsnelheid. Met dit type laadoplossing heeft u gemiddeld slechts een half uur nodig om een groot elektrisch voertuig (batterijcapaciteit ≈ 100 kWh) van 0 tot 80% op te laden. Bij een kleinere wagen (batterijcapaciteit ≈ 50 kWh) duurt dit amper een kwartiertje. Een ideale oplossing voor als u snel weer de weg op moet!

    Oplossing op maat

    Futech levert maatwerk in het oplossen van vraagstukken van bedrijven rond laadinfrastructuur. Wij komen steeds bij u ter plaatse om uw huidige en toekomstige noden in kaart te brengen en in functie hiervan een mobiliteitsoplossing op maat aan te bieden. In de meeste gevallen gaat het om een combinatie van een aantal AC laders voor de medewerkers die de hele dag op kantoor werken en een aantal DC snelladers, perfect geschikt voor vertegenwoordigers die snel weer de baan op moeten. Zo komen we tot een structurele, kostenefficiënte oplossing voor elke klant.

    Contact

    Interesse in een kennismakend gesprek over uw vraagstuk rond EV-laadinfrastructuur? Neem contact op met Niels Fabry, Energie Adviseur laadinfrastructuur B2B bij Futech.

    Niels Fabry
    niels@futech.be
    +32 (0)475 28 48 82

    Tevreden klant MTS

    “Bij ons plaatste Futech 2 snellaadpunten en ook een aantal AC laders. Wij hebben ervoor gekozen om onze laadinfrastructuur publiek open te stellen. Het werd al snel duidelijk dat ons laadstation twee soorten gebruikers aantrekt. Langs de ene kant heb je onze medewerkers die hun wagen opladen terwijl ze komen werken. Zij maken, net als veel van onze klanten, massaal gebruik van onze AC laders. Daarnaast heb je de gebruikers van onze snelladers, die in hun wagen blijven wachten om een telefoontje te doen of e-mails beantwoorden en na 15 à 20 minuten alweer met een (quasi) volle batterij vertrekken. We zijn tevreden over de samenwerking met Futech, dat ons ook ondersteund heeft om het betalingssysteem voor de laadsessies op punt te stellen.”

    Quinten PermentierMTS