KENNISCENTRUM

Laadpalen

FREQUENT GESTELDE VRAGEN

Laad je kennis over iLucharge op

Waar kan ik de Quick Start Guide van de iLucharge raadplegen?

U kan deze Quick Start Guide downloaden via deze link.

Met welke elektrische wagens is de iLucharge compatibel?

De iLucharge is compatibel met alle elektrische wagens voorzien van een type 2 connector.

Wat is het maximaal vermogen waaraan de iLucharge kan laden?

Het maximale vermogen is afhankelijk van de aansluiting. Bij een driefasige aansluiting kan maximaal aan 22 kW geladen worden, bij een eenfasige aansluiting is dit beperkt tot 7.4 kW.

Wanneer maak ik best gebruik van de slimme laadmodus van de iLucharge om mijn elektrisch voertuig te laden?

Wij raden u af om de slimme laadmodus te gebruiken tijdens dagen met donker weer (voornamelijk in winter en herfst). Op zonnige dagen, bij voorkeur tijdens de lente en de zomer, is het doorgaans wel interessant om uw elektrisch voertuig slim op te laden.

Wanneer u uw elektrisch voertuig volledig op zonne-energie wenst op te laden heeft deze bij eenfasig laden minstens 1,38 kW overschot aan zonne-energie nodig. Bij driefasig laden is dit zelfs 4,14 kW.

Opgelet: het spreekt voor zich dat de laadsnelheid bij eenfasig laden gevoelig lager ligt dan bij driefasig laden.

Een vuistregel is dat een uur laden aan 1 kW resulteert in ongeveer 5 km extra bereik. Bij een monofasige aansluiting mag je dan ook rekenen op een laadsnelheid van ongeveer 8 à 25 km extra bereik per uur.

Tijdens de komende maanden zullen er enkele verschillende laadmodi in de iLusmart App worden toegevoegd, waarbij u onder meer zelf de verhouding tussen zonnestroom en netstroom bij het opladen van uw elektrisch voertuig kan bepalen.

Hoe kan ik mijn iLucharge laadpunt koppelen aan de iLusmart App van iLumen?

  • Download de iLusmart App in de iOS App Store of Google Play Store
  • Maak een profiel aan in de iLusmart App door na het openen van de App ‘Nieuw profiel’ te selecteren. Vul vervolgens uw gegevens in en selecteer ‘Bewaar’.
  • Bezorg ons via aftersales@futech.be het emailadres waarmee u zich in de iLusmart App heeft geregistreerd en wij zorgen ervoor dat u uw iLucharge vanuit de app kan bedienen en opvolgen!

Waarom kan ik in de iLusmart App niet de optie ‘slim laden’ kiezen?

De App stelt u deze vraag enkel wanneer uw iLusmart correct is gekoppeld met de iLusmart.

Indien u vermoedt dat er zich een probleem voordoet in verband met deze koppeling, neem dan contact met ons op via aftersales@futech.be .